Bike & Pedestrian Bridge

Architectural competition 1st place winner

Type: Infrastructure

Status: Ongoing

Area: 110 m

Year: 2019 - ongoing

Location: Vilnius, Lithuania

-

Chief Architect: Algimantas Neniškis

Concept Phase: Algimantas Neniškis, Andrė Baldišiūtė, Sabina Grincevičiūtė, Gilma Teodora Gylytė, Ignas Uogintas, Kasparas Žiliukas

Technical Project: Algimantas Neniškis, Emilija Deksnytė, Justas Paičius, Laura Gaudutytė

-

Client: Vilniaus miesto savivaldybės administracija

Collaboration: INHUS Engineering


LT

IDĖJA

Siūlomas medinis arkinės konstrukcijos tiltas ne tik sujungia upės krantus, taip pagerindamas mikro mobilumo kokybę mieste, bet ir kuria integralią erdvę aplink save.
Tiltas tarsi sudarytas iš dviejų persipinančių elementų – jungia krantus keturiuose taškuose – apatines ir viršutines krantinių terasas, taip užtikrindamas maksimaliai patogų žmonių judėjimą. Grynos konstrukcinės logikos forma išpildo kompleksiškus situacijos poreikius, kuria minimalistinę architektūrinę išraišką ir užtikrina ekonomišką realizaciją.
Pasirinktos medžiagos - medinės klijuoto medžio konstrukcijos kuria dekoratyvų fasadą apžvelgiamą iš žemutinės terasos bei tolimesnių perspektyvų ir atliepia jautrų žvėryno charakterį.

DARNUMO PRINCIPAI

Pagrindinės tilto konstrukcijos bus gaminamos iš vietinės ir atsinaujinančios medžiagos – medienos, kuri yra vienintelė medžiaga gamybos metu ne tik neišskirianti CO2, bet jį sugerianti augimo metu. Simboliška, kad tradicinė medžiaga šiandien tampa inovatyvia ateities medžiaga bei tęsia Žvėryno medinės architektūros temą.

SAUGIOS LAIVYBOS REIKALAVIMAI

Tilto per Neries upę sprendiniuose įvertintos saugios laivybos upe galimybės. Tilto konstrukcijų apačios aukštis farvaterio zonoje išlaiko 30,0 m pločio ir 5,0 m aukščio gabaritą virš +88,0 m absoliutinės altitudės, būtiną saugiai laivybai Neries upe vykdyti.

PRITAIKYMAS ŽMONĖMS SU NEGALIA

Tiltas per Nerį sklandžiai sujungia viršutines krantinių terasas, o į apatinę terasą tiesiogiai galima patekti projektuojamais laiptais. Patogesniam dviratininkų, žmonių su judėjimo negalia ir šeimoms su vaikų vežimėliais skirtingų lygių dešiniajame upės krante patekimui į apatinę krantinės terasą pritaikoma esama nuovaža, o kairiajame krante šalia tilto numatoma nauja nuovaža, sujungianti viršutinę krantinės terasą su apatine.